Використання інтерактивних методів

Вчитель англійської мови та зарубіжної літератури
 Овдієнко Марія Валентинівна.
  
Проблемна тема :
«Рольова гра на уроках англійської мови
як елемент комунікативного та особистісно-орієнтованого підходів до вивчення іноземної мови»

Професійна позиція : «Створення  в аудиторії атмосфери, яка сприяє заохоченню учнів задавати питання та шукати відповіді. Брати за основу таки види навчання , які б сприяли розвитку мислення та самостійного набуття знань, стимулювати рефлексію,використовувати нові методики навчання»
    Ми живемо в час нових можливостей та технологій. Все змінюється не лише навкруги нас, ми самі також змінюємося. Тому  важливо вміти застосовувати ці зміни і в процесі нашої діяльності. Змінювати підхід під час викладання.  На мою думку, дуже корисно використовувати нові методики викладання  й навчання. Таким чином  заохочуючи учнів до вивчення свого предмету в більш цікавій та ефективній формі.
   Одним з таких методів є «метод інтерактивного навчання», який містить в собі дуже багато можливостей та методів навчання, які, в сою чергу,  
створюють  умови для залучення всіх слухачів до процесу пізнання.  Надає можливості кожному слухачеві розуміти і рефлексувати з
приводу того, що він знає і думає;
 створює  атмосферу співпраці, взаємодії; розвиває комунікативні  якості і здібності; створює  комфортні умови  навчання, які  викликють у кожного учня відчуття своєї успішності, інтелектуальної спроможності, захи­щеності, неповторності, значущості.

Під час своїх уроків я використовую такі методи, як:
 Групові методи - робота в парах, робота в групах, метод «акваріум», Метод «Снігова куля» («Два – чотири – вісім»), «вірю – не вірю», навчаючи - учусь, розігрування ситуації в ролях(рольова гра, імітація)
Фронтальні методи – вправа «мікрофон», незакінченні речення, аналіз проблеми, метод мозкової атаки.
        




 Розігрування діалогу «В кафе» учнями 5-Б класу
 
Робота в групах  у 8-му класі.(виконання завдання з картками)


      Метод «навчаючи - учусь» (учні 5-А класу   

 Виконання завдань за певний проміжок часу (учні 8 класу    

Метод «Снігова куля» («Два – чотири – вісім»)

Також дуже цікавим та ефективним є проведення бінарних (інтегрованих) уроків, які встановлюють  зв’язки  між двома навчальними предметами.
Бінарний урок з української літератури та англійської мови «Т. Г. Шевченко – геніальний поет, мислитель, визнаний в усьому світі». (учні 8-го класу декламують вірші Т. Г. Шевченка в англ..перекладі)
Для розвитку логічного мислення, стимулювання пошукової діяльності та закріплення знань учні 8 – 9 класів отримують завдання для проходження онлайн-квесту, який вчить їх послідовності виконання дій, прийняття самостійних рішень  та стимулює їх бути кращими в кінцевому результаті.Завдання надаються однакові для кожного учня, але вон мають бути виконані в певні строки та в повному обсязі.Учні отримують інтернет- посилання на якому розміщено сам квест та виконують завдання по черзі  отримуючи доступ до подальших завдань. Наш квест на тему «Відкриваємо Британію» розміщений за адресою. http://mariyaovdienko.blogspot.com
    Але слід памятати, що до кожного заняття слід сумлінно готуватися. "Легке" за формою інтерактивне навчання надзвичайно важке для вчителя, адже добитися дисципліни і уваги за рахунок "сидіть тихо!" неможливо. Окрім того, потрібно спланувати впровадження, робити його поступово. Краще ретельно підготувати кілька інтерактивних занять у навчальному році, ніж часто проводити похапцем підготовлені "ігри".
    В роботі повинні бути задіяні в тій чи іншій мірі всі учні. Справді, сильні учні, а також особистості з високим рівнем контактності будуть проявляти вищу активність, ніж замкнуті і слабкі. Проте слід постійно заохочувати їх до  роботи, створювати ситуації успіху.
   «Інтерактивні технології – не самоціль». Потрібно постійно контролювати процес, досягнення поставлених цілей (вони повинні бути чітко сформульовані і легко контрольовані), у випадку невдачі переглядати стратегію і тактику роботи, шукати і виправляти недоліки.
    Урок не повинен бути перевантаженим інтерактивною роботою. Оптимально (з практики) – 1-2 методи за урок. Слід поєднувати взаємонавчання з іншими методами роботи – самостійним пошуком, традиційними методами.
    Неможливо побудувати весь процес навчання виключно на інтерактивних методах. Це один з багатьох прийомів, які допомагають досягнути мети і приносять результат тільки в поєднанні з іншими.




       

Комментариев нет:

Отправить комментарий