Вчитель
англійської мови та зарубіжної літератури
Овдієнко Марія Валентинівна.
Проблемна тема :
«Рольова гра на уроках
англійської мови
як елемент комунікативного
та особистісно-орієнтованого підходів до вивчення іноземної мови»
Професійна
позиція : «Створення
в аудиторії атмосфери, яка сприяє заохоченню учнів задавати питання та шукати відповіді.
Брати за основу таки види навчання , які б сприяли розвитку мислення та
самостійного набуття знань, стимулювати рефлексію,використовувати нові методики навчання».
Ми живемо в час нових можливостей та
технологій. Все змінюється не лише навкруги нас, ми самі також змінюємося.
Тому важливо вміти застосовувати ці
зміни і в процесі нашої діяльності. Змінювати підхід під час викладання. На мою думку, дуже корисно використовувати
нові методики викладання й навчання.
Таким чином заохочуючи учнів до вивчення
свого предмету в більш цікавій та ефективній формі.
Одним з таких методів є «метод інтерактивного навчання», який містить в собі дуже багато можливостей та методів навчання, які, в сою чергу, створюють умови для залучення всіх слухачів до процесу пізнання. Надає можливості кожному слухачеві розуміти і рефлексувати з
приводу того, що він знає і думає; створює атмосферу співпраці, взаємодії; розвиває комунікативні якості і здібності; створює комфортні умови навчання, які викликють у кожного учня відчуття своєї успішності, інтелектуальної спроможності, захищеності, неповторності, значущості.
Одним з таких методів є «метод інтерактивного навчання», який містить в собі дуже багато можливостей та методів навчання, які, в сою чергу, створюють умови для залучення всіх слухачів до процесу пізнання. Надає можливості кожному слухачеві розуміти і рефлексувати з
приводу того, що він знає і думає; створює атмосферу співпраці, взаємодії; розвиває комунікативні якості і здібності; створює комфортні умови навчання, які викликють у кожного учня відчуття своєї успішності, інтелектуальної спроможності, захищеності, неповторності, значущості.
Під
час своїх уроків я використовую такі методи, як:
Групові методи - робота в парах,
робота в групах, метод «акваріум», Метод «Снігова куля» («Два – чотири –
вісім»), «вірю – не вірю»,
навчаючи - учусь, розігрування ситуації в ролях(рольова гра, імітація)
Фронтальні
методи – вправа «мікрофон», незакінченні речення, аналіз
проблеми, метод мозкової
атаки.
Виконання завдань за певний проміжок часу (учні 8 класу
Метод «Снігова куля» («Два – чотири – вісім»)
Також дуже цікавим
та ефективним є проведення бінарних (інтегрованих) уроків,
які встановлюють зв’язки між двома навчальними предметами.
Бінарний урок з української
літератури та англійської мови «Т. Г. Шевченко – геніальний поет, мислитель,
визнаний в усьому світі». (учні 8-го класу декламують вірші Т. Г. Шевченка в
англ..перекладі)
Для розвитку логічного мислення, стимулювання пошукової
діяльності та закріплення знань
учні 8 – 9 класів отримують завдання для проходження онлайн-квесту, який вчить
їх послідовності виконання дій, прийняття самостійних рішень та стимулює їх бути кращими в кінцевому
результаті.Завдання надаються однакові для кожного учня, але вон мають бути
виконані в певні строки та в повному обсязі.Учні отримують інтернет- посилання
на якому розміщено сам квест та виконують завдання по черзі отримуючи доступ до подальших завдань. Наш
квест на тему «Відкриваємо Британію»
розміщений за адресою. http://mariyaovdienko.blogspot.com
Але слід пам’ятати, що до кожного заняття слід сумлінно готуватися.
"Легке" за формою інтерактивне навчання надзвичайно важке для
вчителя, адже добитися дисципліни і уваги за рахунок "сидіть тихо!"
неможливо. Окрім того, потрібно спланувати впровадження, робити його поступово.
Краще ретельно підготувати кілька інтерактивних занять у навчальному році, ніж
часто проводити похапцем підготовлені "ігри".
В роботі повинні бути задіяні в тій чи іншій
мірі всі учні. Справді, сильні учні, а також
особистості з високим рівнем контактності будуть проявляти вищу активність, ніж
замкнуті і слабкі. Проте слід постійно заохочувати їх до роботи, створювати ситуації успіху.
«Інтерактивні технології – не
самоціль». Потрібно постійно контролювати процес, досягнення поставлених цілей
(вони повинні бути чітко сформульовані і легко контрольовані), у випадку
невдачі переглядати стратегію і тактику роботи, шукати і виправляти недоліки.
Урок не
повинен бути перевантаженим інтерактивною роботою. Оптимально (з практики) –
1-2 методи за урок. Слід поєднувати взаємонавчання з іншими методами роботи –
самостійним пошуком, традиційними методами.
Неможливо побудувати весь процес навчання виключно на інтерактивних методах. Це один з багатьох прийомів, які допомагають досягнути мети і приносять результат тільки в поєднанні з іншими.
Неможливо побудувати весь процес навчання виключно на інтерактивних методах. Це один з багатьох прийомів, які допомагають досягнути мети і приносять результат тільки в поєднанні з іншими.
Комментариев нет:
Отправить комментарий